Att vara inlagd del 1

Jag har nu varit inlagd och har planerat att skriva mer om hur detta funkar, vad man gjorde som inlagd, hur jag blev inlagd, vad jag tyckte om erfarenheten och lite allt övrigt om att vara inlagd för psykiska problem. Tänkte börja i detta inlägg med att beskriva hur jag blev inlagd, alltså, vilken väg jag gick.

Hur jag blev inlagd:
Efter att ha fått sys efter mitt självskadande fick jag en akut tid till den mottagningen jag är ansluten till. När jag då träffade min läkare några dagar senare sa han att hans tips och alltså läkarens åsikt var att jag skulle bli inlagd. Detta hade läkaren självklart skickat i en remiss till akutpsykiaktrin. Fick åka in till det akuta psykmottagningen och fick där vänta ett par timmar innan en ny läkare blev inkallad för att göra en bedömning utöver den min tidigare läkare redan bedömt. Fick alltså gå igenom psykiatrin i en annan kommun för att sedan bli inlagd där på deras mottagning (då min mottagning inte längre har inneliggande patienter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0